Få styr på dit skriftlige budskab til din målgruppe og dit medie

Alt det der dukker op, når du skal skrive, hvad enten det er et brev, en intern besked, en tekst til hjemmesiden, til nyhedsbrevet eller til medarbejderbladet.

  • Vi tager fat i de tekster, du allerede har skrevet og gennemgår dem
  • Vurdere dine skriftlige styrker og svagheder
  • Viser dig, hvordan du med enkle skriveråd kan skrive bedre
  • Lærer dig at fokusere på dit budskab og skære alt overflødigt væk
  • Viser dig værktøjer til at finde din målgruppe
  • Viser hvordan du bedst når din målgruppe sprogligt
  • Viser dig, hvilke medier der bedst rammer din målgruppe
  • Vi ser på dit lix-tal (dvs. læsbarheden)
  • Dine lange og tunge ord går en hård tid i møde
  • Du får styr på dine kommaer
  • Du lærer at skrive mere fængende

Dine egne tekster

Alle moduler tager udgangspunkt i de tekster, du selv sidder med til daglig. På hvert modul får du nye fif, som du straks kan tage i brug.

Inden hvert nyt modul sender du nye, friske tekster, som vi tager udgangspunkt i.

Du vil få meget teoretisk viden, men alt sammen i form af praktiske råd, du selv kan omsætte. Det er et rigtigt værksteds-kursus, hvor vi skruer og drejer på dine ord, men også forklarer hvorfor.

Undervisningen er intens og kræver din aktive opmærksomhed og deltagelse. Du må påregne en del hjemmearbejde.

På Vibehus Kursus Center tager vi udgangspunkt i den enkelte kursist. Det betyder, at emnerne er målrettet dig. Du lærer med andre ord nogle helt specifikke værktøjer, som du har brug for, når du skal have et budskab af sted. Når du er færdig med kurset, kan du helt bevidst vælge de rigtige faglige og personlige strategier.

Hvis du vil være med, skal du smøge ærmerne op, for kurset er meget interaktivt og intensivt.

Kurset henvender sig til såvel mindre erfarne skriftlige formidlere som til rutinerede, der ønsker at blive endnu bedre. Så om du er leder, medarbejder, studerende, instruktør eller noget andet er underordnet.

Det vigtige er din vilje og lyst til at blive endnu bedre.

Via teori, læring og praktiske øvelser får du indsigt i metoder og redskaber til at blive en dygtig skriftlig formidler.

På Vibehus Kursus Center er der højt til loftet, og det betyder, at vi har en afslappet atmosfære, og der er masser af plads til humor og grin.

Uanset om det er dit arbejde, dit studie eller noget andet, der kræver, at du præsenterer en virksomhed, en strategi, produkter, trends, idéer, ydelser eller projekter, – eller om du har brug for at formidle informationer og svært fagligt stof til en bred modtagergruppe, – så kan vi hjælpe dig til mere succes.

Udbytte for deltageren

  • Du får styr på, HVORDAN du skal ’levere varen’, og HVORFOR det er vigtigt
  • Du kan håndtere din eventuelle skrivenervøsitet og bruge den konstruktivt
  • Du kan bevare roen og overblikket
  • Du styrker din gennemslagskraft
  • Du lærer at skabe en god og tillidsvækkende skriftlig dialog med forskellige typer af målgrupper

Udbytte for virksomheden

  • Efter kurset kan deltageren præsentere sit skriftlige materiale med overbevisning og gennemslagskraft
  • Deltageren kan på en positiv måde påvirke samarbejdspartnere, kunder, leverandører, borgere etc.
  • Deltagerens styrkede kompetencer kan øge salg og kvalitet for virksomheden

 

Kurset i skriveteknik veksler mellem teoretiske oplæg og øvelser i at fremstille skriftligt materiale.

Du får prøvet dig selv af i et trygt og overskueligt forum.

Implementering

Vibehus Kursus Center lægger stor vægt på, at du straks efter kurset kan gå direkte tilbage i din egen virksomhed og med det samme være en overbevisende og dygtig skriftlig formidler.

Kurset holdes her

København S

 

Varighed

10 timer

 

Pris

DKK 15.000,-

ekskl. moms.

Der kan tilkøbes flere moduler á kr. 1.500,- ekskl. moms pr. time.

Har du brug for vejledning

Anders Hjorth
Underviser og forstander

+45 2020 9278

ah@vibehus.dk

Mød dine underviser

Annelise Mølvig, Sprogkonsulent

Annelise Mølvig er uddannet journalist og har inden for de seneste år været til eksamen i og bestået diplom-fag i intern- og ekstern kommunikation, digitale medier samt webstrategi for kommunikation og journalistik.

Har desuden været til eksamen i og bestået ”Medier, formidling og kommunikation” på Jysk Åbent Universitet.

Deltager ofte på kurser arrangeret af Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Dansk Journalistforbund og flere andre i alt fra tv til nettet over webbaseret undervisning til brug af powerpoint.